מהו דף פייסבוק עסקי?

דף עסקי בפייסבוק

בעל עסק, האם יש ברשותך דף פייסבוק עסקי? אם התשובה היא טרם אז הגיע הזמן שיהיה לך כזה ולו משום שבאמצעות פתיחת דף עסקי בפייסבוק ניתן להגיע לפלח די מדויק של לקוחות פוטנציאליים לעסק ולהגביר את המודעות למותג בקרב הרשת החברתית. למה זה חשוב? משום שמעל 5 מיליון משתמשי פייסבוק בארץ יכולים להעיד שזוהי אחת מפלטפורמות השיווק הטובות ביותר כיום. 

פלטפורמת פייסבוק מאפשרת הן לפרסם בתשלום והן לנהל עמוד עסקי באופן שוטף ולצרף אליו עוקבים רבים עם הזמן שגם יבצעו פעולות כמו רכישה של השירות או המוצר המוצע ע”י בית העסק וגם יהיו שגרירים בפני עצמם ויפרסמו את העמוד הלאה באמצעות פעולות כגון שיתופים, לייקים, תיוגים וכו’.

מי יכול להקים דף עסקי בפייסבוק?

התשובה היא כל בית עסק, קטן כגדול ובתנאי שנמנה הוא על אחד מהקריטריונים הבאים: 

  1. חברה – חברות גדולות שמבקשות לתחזק את נראות המותג גם באמצעות הרשתות החברתיות ולימור בעיקר מודעות למותג וקשר עם הקהל, לצד מכירות.
  2. בית עסק – עסקי קטנים ובינונים אשר מטרתם העיקרית היא להגיע ללקוחות שיבצעו רכישה בפועל, לצד הישארות בתודעה. 
  3. אנשי מקצוע – נותני שירות למיניהם ובעלי מקצועות חופשיים. דפי פייסבוק אלה נראים אישיים יותר אמנם אך אלה דפים עסקיים לכל דבר.
  4. עמותה ו/או תנועה חברתית – חברות או התאגדויות שאינן למטרת רווח, אלא נטו ליצירת מודעות ציבורית למטרת קיומה של העמותה ו/או התנועה החברתית וצבירת תומכים
  5. איש ציבור / מפורסם וכו’ – כל דמות ציבורית שהיא ובלבד כמובן שדף הפייסבוק מאומת ומאחוריו עומד אותו איש ציבור ו/או באי כוחו.

כיצד לנהל דף פייסבוק עסקי?

ניהול נכון של דף פייסבוק עסקי מתחיל בעיצוב מוקפד ואופייני לבית העסק ומחייב קשר רציף ושוטף עם קהל העוקבים שבדף. הכוונה היא לא להצפה של פוסטים בלי סוף עד כדי מיאוס, אלא, פרסום מבוקר של פוסטים, מספר פעמים בשבוע באופן מבוקר שיצור עניין. פוסטים שכאלה חייבים להכיל תמונה או סרטון או כל אמצעי ויזואלי שהוא מפני שתוכן בלבד אינו יוצר עניין יהיה הנוסח שלו מושך ככל שיהיה. המסר צריך להיות אישי ולא שיווקי גרידא, מעניין, מושך ומגרה לפעולה, כגון:

  • מבצע – הפוסט הקלאסי ולכן גם הנפוץ ביותר. שירות או מוצר במחיר מיוחד לזמן מוגבל. אם הפוסט מספיק אטרקטיבי, המבצע יביא עמו לקוחות חדשים ו/או חוזרים.
  • יצירת שיח אינטראקטיבי – שאלה או סוגיה או כל נושא שמופנה לעוקבי הדף, מאתגר אותם, מעודד תגובה ויוצר תהודה חוזרת. דוגמא: תייגו חבר ש…, מה אתם הייתם עושים? וכו’.
  • ידיעה כלשהי או חידוש כלשהו הקשור לתחום העיסוק שלכם.
  • התייחסות אישית לעוקבי הדף שלא בהכרח קשורה למוצר או לשירות שאתם מציעים אלא יוצרת תחושה שהעוקבים שלכם חשובים לכם ולא רק עוד נדבך בשיווק.

טיפ קטן: רצוי לתזמן פוסטים בפייסבוק באופן שוטף על מנת לשמור על רצף קבוע של הופעתם ולא להמתין לדקה האחרונה עם ניסוח הפוסטים או לרגע שבו יהיה לכם מה לומר משום שרצף פרסום הפוסטים ייקטע, העוקבים שלכם יאבדו את המודעות למותג במקרה הטוב ואת העניין במקרה הפחות טוב.

מאת: סער ברעם – מומחה קידום בפייסבוק.

חזרה אל הבית – קידום אתרים באינטרנט.

אהבתם את המאמר? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

רוצים להישאר מעודכנים?

השאירו כתובת מייל, ותבלו את כל שחדש ישירות אליכם.

מאמרים אחרונים באתר